Borta bra men hemma bäst?!
Är hemma igen efter härliga dagar i mitt vinter paradis! Känns vemodigt och jag känner redan storstads stressen tränga på.. Jag tror jag är Norrlänning innerst inne, mår så bra av bergen, kylan, snön. Det är som att bergen talar till mig och jag får en känsla av att jag skulle må så bra av att bo där uppe permanent men skulle aldrig aldrig kunna lämna våra familjer och vänner här i Stockholm! Aldrig! För lika mycket som jag älskar Härjedalen och Lappland så älskar jag skärgården i Stockholm och vårt liv här! Havet och vinden som river i mitt hår. Kanske skulle ha säsongsboende? Göra det jag tycker allra bäst om jämt? Sommarhalvåret i Stockholms skärgård vid havet, båtar och morgondopp. Vinterhalvåret i Härjedalen, skidåkning tidigt på morgonen och utsikt över Helags! Vem skulle inte må bra då?!  

Jaja en utsvävning om mina drömmar...
Iaf åkte vi hem tidigt på morgonen igår och kom hem på eftermiddagen och det blev minst sagt stressigt direkt eftersom vi skulle på middag igår hos Jesper och Sofia och den efter det skulle vi in till stan för bio. Hann inte mer än slänga in alla grejer i lägenheten innan vi var tvugna och sticka direkt igen!
Idag sov vi länge, alldeles för länge (kort bli jobbigt att ställa klockan på tisdag)!
Sen har vi tillbringat hela dagen i soffan! Sett film efter film och samtidigt börjat packat upp väskorna. Har känt mig lite snuvig och hängig sen i förrgår så det kändes som det behövdes en lugn dag! 
Ska lära mig att lyssna på min kropp, behöver jag vila ska jag vila!

Ciao!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress