En dag kvar!
Imorgon jobbar jag min sista dag. Sen går jag hem på graviditetspenning. 
Idag är 29/4 och 29/6 är BF. Hej och hå. Här flyger tiden iväg!

Hoppas på att bli piggare och få mer energi nu när jag mer kan reglera mina dagar själv. 
Idag har varit en jobbig dag. Hade jätte mycket sammandragningar på förmiddagen, eller snarare, magen var konstant stenhård! Fick efter frukost mensvärk som strålade ut i ljumskarna, med "smärttoppar" som kom och gick. Förvärkar alltså. Jippie..
Satt i princip på samma ställe hela förmiddagen och läste böcker med barnen för att slippa gå omkring. Mysigt, kommer sakna dom små tokarna :-)
Åkte hem direkt efter jobbet och tog två alvedon och vilade! 
Förvärkarna stannade av, får sammandragningar fortfarande men mer som vanligt nu, det släpper när jag stannar upp..

Har börjat koppla ihop den där mer konstanta hårdheten med de dagar där plutt är extra rörlig i magen. Barnmorskan och läkaren har ju sagt tidigare att min livmoder är lätt retlig och därför får jag lättare sammandragningar. Räckte ju för läkaren att klämma lite på magen för att livmodern skulle dra ihop sig. Inte konstigt då att den gör det som vår lilla älskling bökar där inne ^^

Äskade lilla plutt! <3

Tröstade jag mig med lite chips som fanns kvar i en påse i skåpet. Låg ner och då kunde den lilla skålen stå på magen, väldigt bekvämt :-D det kommer jag sakna när magen är borta sen! 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress