Första natten
Första natten hemma har gått väldigt bra måste jag säga (knack knack ta i trä), oförskämt bra!
Även om jag knappt sovit nåt känner jag mig pigg och utvilad, fråga nig igen om ett par timmar får vi se vad jag säger :-P

Igår kväll kom Patrik, Ida och Enya hit för att hälsa på Truls ^^ jätte mysigt. Stackars Enya tyckte det var jobbig när mamma höll Truls och blev avundsjuk. Inte lätt när man är liten..

Sen på kvällen hade vi en jätte mysig kväll. Truls låg i sitt nest eller på Robin och bara titta, eller sov.






Igår när vi kom hem introducerade vi napp, trots alla rekommendationer. Plutt har jätte stort sugbehov och vill inte annat än ligga vid tutten. På BB kändes det som han satt fast på mig och det slutade med att jag fick blodfyllda blåsor på bröstvårtorna för de blev så nötta. Fick så himla ont och kunde inte amma utan att nästan gråta.
Så när vi kom hem fick Truls natt. Ett jätte bra beslut för han blev helt plötsligt lugn och inte arg och frustrerad så fort han inte fick tutte!

Robin pkte och handlade amningsnapp och Purelan salva, allt får att bröstvårtorna skulle få vila lite. Också ett bra beslut, för de är redan bättre och snart kan jag nog plocka bort dom!

Natten var som sagt bra! Vi gick alla och la oss vid 11 ungefär. 
Truls var lite knorrig först och prutade mycket, sen somnade han på mig och jag slumra till. La ner honom i nestet efter en stund och han fortsatte sova. 
Jag kunde inte somna om, låg och tittade på mina sovande prinsar. 
Vid 2tiden vaknade skrutt och ville äta, han fick inte till det med amningsnappen och vart arg så vi struntade i den men det gick bra ändå. Gjorde inte ont. Sen bytte vi lite blöja som var blöt och bajsig. Sen somnade vi om båda två, Truls i nestet och jag brevid. Jag slumrade mest och vaknade ofta för att kolla till Truls.
Truls vaknade ett par gånger för att äta men somnade om direkt och sov som en stok. Innan vi gick upp vid 9o tiden mös vi hela familjen i sängen.




Ida

Jag vill träffa honom snart igen. Lilla skrutten ❤️

Jossan

Visst är det underbart att ha två killar i sitt liv??? <3 hjärtat svämmar ju över :) vill oxå träffa er snart igen!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress