1gång och huvudbry

Truls har börjat sova 1 gång om dagen istället för 2 som han gjort hittills. Och det funkar väldigt bra. Han somnar runt 12 och sover till 14-14.30.
Detta har gjort att han somnar lättare på kvällen och också verkar sova bättre på nätterna (knackknack ta i trä).
Idag har vi varit och lekt på öppna förskolan, väldigt kul. Truls känner igen sig och sprang in medans jag hängde av mig.

När vi kom hem gjorde jag en krämig (och mjölkfri) köttfärssås till lunch och sen somna Truls.
Medans han sov tog jag tag i hans förskoleplats i Tyresö.
Han har fått en plats i Haninge men eftersom vi ska flytta kunde inte Haninge kommun garantera att vi kunde få behålla platsen. Och jag har inte hört nåt om plats här i tyresö trots att det är ett tag sen vi sökte och förskole starten börjar närmar sig.
Ringde först kommunen som sa att det ser ut som det är dåligt med platser och bad mig ringa till de förskolor vi sökt för att de kunde se bättre.
Ringde den förskola vi sökt i första hand. Det var tvärfullt på nästan alla förskolor i närheten. Hon kunde evt erbjuda oss plats på en förskola en bit bort. Sen såg hon en förskola till som hade plats men som låg ännu längre bort. Vi ska iaf till den första förskolan och kolla på måndag.
Har mailat några olika privat förskolor också och kollat om det verkligen inte finns nån plats där..
I värsta fall tar vi den där förskolan vi ska kolla på och står kvar i kön till den vi sökt i första hand. Det är samma chef till de förskolorna så vi hoppas i sånt fall få plats på vårt första hands val till nästa termin.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress