Lucia
Igår var det Lucia. Truls fick vara hemma från förskolan även igår. Trots att han var vrålpigg, men jag kände att han hosta så mycket att han skulle behöva en del astmamedicin under dagen. Vill inte att förskolan ska behöva ge det eftersom Truls just nu bråkar en hel del om just det.
Men vi fick ändå komma till Luciasamlingen på avdelningen under eftermiddagen. Jätte mysigt tyckte både vi och Truls. Han hade sett fram emot att gå vara tomtenisse.

(null)

Idag mötte jag upp Jossan i centrum för lite julklappsshopping och lunch. 
Hittade en hel del av julklapparna som stod på listan så det kändes jätte bra. Bara några kvar sen är det klart, det tänkte jag försöka lösa imorgon om jag hinner. (Ska nämligen till Mörby centrum, tillbaka till öron näsa hals med Milo för att klippa läppbandet.)

När vi kom hem från förskolan idag bakade jag och Truls en sats med rischoklad/risbräck! Så gott. Gjorde på mjölkfri choklad och det var förvånansvärt gott faktiskt. 

200g Choklad av valfri sort
Ca 8dl rostat puffat ris (Jag använde från Vårgårda, ca 2dl puffat ris per 50g choklad)
1 matsked matolja.

Smält chokladen (Jag smälte över vattenbad, funkar bäst när man har mjölkfri choklad. Den blir lätt grynig annars).
Ha i matoljan. 
Rör ner riset.
Fördela i små formar alt bred ut på en plåt kläd med bakplåtspapper. 
Ställ i kylskåp för att stelna. Skär små bitar om ni brett ut det på en plåt.  Tips är att skölja kniven i lite varmt vatten så den bli varm så går det lätt att skära.

(null)
Nöjd kille som fick smaka smält Choklad


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress