Abrupt slut

Det blev ett abrupt slut på vistelsen på landet. Vaknade lördagmorgon av att det ös regna ute. Skulle gå på toaletten efter frukost och påvägen in igen halkade jag på en sten nedanför betongtrappan. Och föll handlöst rätt in i trappan. Landade med hakan i översta trappsteget och fick de andra som ett hårt slag i magen. 

När jag kom upp igen spruta det blod ifrån ansiktet, kunde först inte lokalisera vart det kom ifrån. Mamma och Robin kom springandes och fick in mig med blodet rinnades över alla kläder och mina händer.
Blodet kom från hakan som fått ett jack. Tejpas eller sys konstaterade mamma fort att det behövdes göras, men vi var mer oroliga för bebisen i magen. 

Robin kastade in alla våra saker i bilen och vi hoppa in och åkte mot Stockholm. Robin ringde förlossningen påvägen som ville att vi skulle komma in för en koll. Dom förvarnade att det inte fanns några rum men att det skulle lösa sig när vi kom dit.

Vi kom dit vid 12tiden och hade med oss Truls som skulle bli hämtad av farfar ganska så direkt.

När vi kom in så fick jag sitta med en portabel ctg i fikarummet eftersom det inte fanns några andra rum. Mig kvittade det, ville bara se att bebis mådde bra eftersom han varit lite slö efter fallet.

Där fick vi sitta i 2timmar för att se att kurvan blev bra.. Den såg fin ut. Mätte en del förvärkar/sammandragningar som gick ganska högt i skalan och som definitivt kändes och som jg fick andas mig igenom. Livmodern var ganska retad, inte konstigt. Men de la sig snabbt..

Sen blev vi hemskickade, bebis mådde bra.

När vi kommit halvvägs från SöS ringer dom och vill att vi ska komma tillbaka. Dom hade missat att göra ett ultraljud. Så vi fick åka in igen. Den här gången fick jag ligga oh vila i personalens vilorum och så kom dom in med en ultraljudsmaskin. "Vi hinner ändå inte vila" 
Men även ultraljudet såg bra ut. Phu. Hann börja bli lite nervös igen


I fikarummet fanns många bra böcker och leksaker
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress