Nåt annat

Igår när jag satt på bussen påväg till barnmorskan lyssnade jag på en ljudbok. 

För att stänga ute ljud, fokusera på nåt annat än att jag mådde illa och bara ville kräkas.

Boken  är en bok från en bokserie jag läst 4gånger. Växer tonårsminnen och den är lika bra varenda gång. 
Sagan om Isfolket! 

Så jag sitter där på bussen och har ganska hög volym på för att kunna höra nåt.
Boken innehåller en del erotiska scener och just på bussfärden utspelar sig en sådan. Huvudrollsinnehavaren drömmer och det berättas ingående vad hon drömmer om.
Efter en stund inser jag att killen som sitter brevid börjar snegla på mig. Lite mer och lite mer.
Tills jag inser... Han hör ljudboken lika bra som jag.
Jag sjönk lite ner lite i sätet och sänkte volymen.

Nästa gång; får det blir Spotify under bussturen.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress