Effektiv Tröttmössa
God förmiddag mina vänner.

Igår kväll var jag så trött att jag gick och la mig i sängen vid 20. Somnade visserligen inte förrens ca 21.45 för Milo gnällde och hade magknip. Han vaknade igen vid 04 med magknip.
Han har haft lite extra mycket magknip de senaste dagarna. Jag tror det kommer efter de klippte tungbandet. Att han sväljer mer luft just nu för att mjölken kommer snabbare och han sätter i halsen. Det känns som han äter mer effektivt nu och somnar inte ifrån amningen varje gång.

Jag hade i alla fall en toppen dag igår tillsammans med Ellen och lillebror som ännu är namnlös. Vi hängde i Tyresö centrum. Började med en lång fika. Sedan en snabbis på Kappahl och sen Thai lunch. Jag behövde verkligen det då onsdagen var kaos. Allt gick i ett och jag var stressad och irriterad.
I natt sov jag dåligt och Robins klocka ringde 05.45. Precis när jag fått Milo att somna om efter att ha varit vaken sen 04. Tror ni inte Truls vaknar då. Suck!
Men så är det ibland och jag är lyckligt lottad att de nätterna är få.
Truls sov väldigt dåligt som bebis. Milo sover (knack knack) hyfsat bra. Vaknar och ammar varannan timme men sover där imellan. Inte som Truls som snurra som en jag vet inte vad och sucka och gnällde i sömnen. Milo sover djup när han sover och det känns skönt. Skulle han va gnällig så har det oftast en anledning. Han sover dessutom gärna själv i sin säng, vilket Truls aldrig velat göra. Milo sover i sin säng fram till 04 ungefär och sedan vill han gärna ligga kvar med tutten i munnen.
Idag är ju Truls ledig från förskolan och vi ska bara ta det lugnt här hemma. Hade tänkt att gå och handla lite nötter, dadlar och pepparkakskrydda så vi kunde görs lite raw pepparkaksbollar. Men jag har tvättat och fixat iordning vagnen och lagt ut en annons på blocket så då vill jag ju inte använda den.
Synd. För jag är ruggit sugen på raw pepparkaka. 
Åt det igår på Espresso house när jag fika med Ellen.  
Så oväntat gott och perfekt för mig som vill dra ner på sockret! 
Jag har i alla fall varit effektiv och både hunnit fixa ordning vagnen, fixa disken X2 och tvättat.

Finaste Ellen med lillebror




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress