Amning
Nu är Milo 4månader och 9dagar och jag är så stolt över att fortfarande helamma. 

Men det går verkligen upp och ner över hur jag känner inför amningen.
Hade häromdagen bestämt mig för att sluta. I och med att Milo inte tål mjölkprotein måste jag äta specialkost. Det innebär en del bök. Framförallt när man ska iväg någonstans. 
Häromdagen hade jag missat någonting för Milo fick utslag i hela ansiktet. Han klia sig i ansiktet under natten och var väldigt besvärad. Hade så dåligt samvete och bestämde mig för att börja fasa ut ersättningen.
Men så tittar jag på honom när han ligger där och myser. Och det skär så totalt i mammahjärtat när jag tänker att på det inte blir mer då. Och så ångrar jag mig. Igen. 
Och så håller jag på så fram och tillbaka. 

Så nu är jag på ruta ett igen. Vet inte alls hur jag vill göra.

Fördelar med ersättning också. Truls åt ju ersättning från han var 2månader så det går ju bra det med.
Förhoppningsvis kanske han sover lite länge stunder, både på dagen och natten. Och jag kan få avlastning. Och jag kan kanske komma iväg en kväll och träffa vänner utan barn. 
Man blir ju väldigt låst när man ammar.

Fortsättning följer 🙈

Vi får iaf hem ersättning med hemleverans från apoteket ikväll så vi har hemma när jag väl bestämmer mig. Kommer ju ändå ta ett tag att fasa bort amningen.

(null)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress