Ett två tre
Ibland blir morgonen inte sådär smidig som man tänker sig. Vår morgon såg ut lite såhär:

07.50 Åhh vad vi är trötta. Milo sover, jag slumrar i soffan, Truls kollar paw patrol. So far so good.

08.00 shiiit vi måste gå om 30min. 
Jag drar upp en halvt sovande Milo och slänger fram tutten. "Ät nu unge.. vi hinner inte sen". Milo ser skeptisk ut. "Fiiiiine ro hit käk då".

08.10 Byter blöja och klär på Milo kläder. Lägger i babygymmet.  Fixar mig själv i turbo fart.

08.15 "Braaaaaak" (Det här ska alltså illusters en vrål bajs från Milos sida). Noooo. Bara att byta blöja igen. Ner i babygymmet igen.

8.20 Klär på Truls. 

08.25 Braaaaaak (Ja ni gissar rätt. Milo! IGEN!)
byter blöja. 
Lägger i babygymmet.

08.40 Klär på skrikande Truls overall etc. Mig själv ytterkläder. Milo fleecetröja, vantar, mössa, lägger i vagnen. 
Böjer mig ner för att dra på Truls skorna. 
Braaaaaaaaaaaaaaaaaaaak!
(Jajamen, he strikes again)

Lyfter upp Milo. Det har läckt. Ja ni läste rätt. Det har läckt. Genom kläderna, i åkpåsen.
Bort med åkpåsen. Nya kläder. Aaaahh måste bädda om vagnen. 

08.50. Ut genom dörren och påväg. Tjafsande Truls hela vägen, av på av på av på ståbrädan. Gå själv. Åka nu. Gå själv. 

09.10 In på förskolegården med andan i halsen.  HEEEEEJ DÅÅ TRUUULS!
Springer till bussen.

Hinner precis med till bussen mot centrum. 

Så kan morgonen också se ut.

Men vanligtvis brukar allting flyta på riktigt bra!
Jossan

😂😂😂😂😂

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress