Matglad
Nåt som gett mig ångest har varit matintroduktion till Milo. 
När Truls började äta mat fick han såna väldiga problem med magen. Han började vakna var 30min och grät för att han hade magknip. Trots små små små portioner tog det många månader innan han mage vande sig och jag tyckte det var en jobbigperiod. Han kunde knappt äta nåt utan att få magknip, han åt inte gröt, nåt med för mycket fibrer och kryddor. Vi hade några få burkar med mat han klarade av. Nu mär han snart är 3 kan han äta allt ugn att magen påverkas och det är jätte skönt.

Så nu när Milo skulle börja med mat så har det känns så jobbigt. Vi har verkligen börjat med små slick på fingret till honom. Har inte vågat öka. Började med gröt men när han kom upp i 2teskedar började han få magknip så fick panik och tog bort det igen och avvaktade ett tag till med maten.
Så nu när han blev 6månader tog vi tag i det igen. Vi köpte hem samma klämmisar som Truls mage klarade av i början. Ellos kitchen med broccoli, ärtor och päron. Och den har funkat jätte bra för Milo också. Så vi har kunnat öka den mycket fortare för Milo än vad vi gjorde för Truls, han blir lite pruttigare men får inte ont i magen.
Jag tror bara jag måste våga, börja inse att Milo inte är Truls och att det kanske går bättre den här gången.
Provade även att göra egen mannagrynsgröt med hans ersättning som bas. Och det gick bra. Så ska prova att köpa hem mjölkfri gröt, det är bekvämare än att stå och koka egen varje dag.

Milo är verkligen matglad och älskar sina klämmisar. 

(null)

(null)
Pilla med små kexbitar är kul. Men svårt att få in det i munnen själv 😁


(null)

Vatten är något Milo verkligen älskar. Han blir helt galen när han får vatten. Det bästa han vet är attfå smaka vatten ur vårat glas. Men det undviker jag, för det är lätt att glömma bort om man ätit något med mjölk i. Då riskerar vi en reaktion och det vill vi inte!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress