Det kunde gått illa
Idag hände en riktigt otäck sak som kunde gått mycket värre än vad det tack och lov gjorde.

Vi var på bvc på morgonen och hade tillväxt kontroll på Milo (som för övrigt såg bra ut).
Efter det tog vi bussen för att åka till centrum. Vi skulle köpa kalsonger till Truls som han skulle få välja.

Vi hann åka två stationer och helt plötsligt händer något. Jag ser i ögonvrån hur en gammal gubbe svänger ut sin bil framför bussen och bussen gör en undan manöver och tvärnitar. Alla på bussen flyger framåt, inkl jag och Truls. Jag slår huvudet i en stång och Truls slår ansiktet in i räcket som ör framför oss. Och medans allt här händer ser jag hur Milos vagn välter åt sidan. Paniken i mig stiger när jag inser vad som håller på att hända. En tjej, också med barnvagn,ramlar och försöker fånga upp Milos vagn och lyckas dämpa fallet och ta emot den innan den ramlar ner i golvet.
Hennes vagn lyckas hennes make fånga upp.
Milo låg i sin åkpåse och hade liggdelslocket på, tack vare det ramla han inte ur. Men han blev jätte chockad och bara grät. Truls grät, Milo grät. Busschauffören kom bak för att kolla hur det gick, med tårarna brännandes bakom ögonlocken och man riktigt såg hur ledsen han var. Han bad om ursäkt typ 100gånger och jag försökte säga att det är okej, att det inte var hans fel.
En dam på bussen hjälpte mig med Milo, tog upp honom att trösta så jag kunde trösta Truls. Truls ville prompt gå av bussen men jag övertalade honom att vi skulle åka bussen till centrum och att vi kunde köpa nåt gott.
Det tog en stund innan han slappna av och slutade gråta. Varje gång bussen svängde spände han kroppen. Han fick titta på min mobil för att glömma bort det. 
Väl framme i centrum såg han Burger King och ville ha hamburgare. 
Först gick vi till HM där han fick välja kalsonger. Där spana han in en brandmans pyjamas han ville ha. Och idag var inte mamma svår övertalad, klart han skulle få en brandmans pyjamas.
Efter det gick vi till Burger King och åt lunch, jätte mysigt att få sitta där med honom. Och han berätta om massa spännande saker han såg.
Bussresan hem igen gick bättre men Truls berätta för alla han träffa att han ramlat på bussen och att kinden gjorde aj ont. Stackarn, det där kommer han nog komma ihåg länge.

Är så överfört glad att det inte gick värre än vad det gjorde. Tänk om Truls gjort sig mer illa, eller om Milo ramlat ur vagnen. 
Usch hemsk tanke!

(null)

(null)

(null)

(null)

I sin nya brandmans pyjamas ❤️



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress