Namaste
God förmiddag. 
Har Truls hemma idag, när vi vaknade imorse kraxade han verkligen. Jätte hes och gnällig. Och eftersom jag börjar jobba imorgon och missar vår fredag tillsammans kändes bra att låta honom vara hemma idag med oss.
En sista mysig dag tillsammans!! 

(null)

Har de senaste dagarna haft en hel del ont i magen. Har IBS och det har efter Truls kommit varit i schack. Jag har väldigt sällan haft ont i magen och kunnat äta (nästan) som jag vill. Min IBS har alltid varit kopplat till mitt välmående och jag har de senaste 3åren mått väldigt bra. Fysisk (om man bortser från graviditeten med Milo) och psykiskt. 
Men de senaste dagarna har jag haft ont i magen! Kopplar det till en inre stress, eller kanske inte ska kalla det stress, utan nervositet. Nervositet över att börja jobba igen. Jag ser fram emot det och tycker det ska bli kul. Men jag är nog allt nervös ändå. Ganska förståeligt, jag har ju ändå varit bort i över ett år.

Så idag tog jag mig tiden och körde lite Yoga i vardagsrummet medans Truls lekte i sitt rum och Milo satt nöjd i sin babysitter. 
Jag släckte ner lite och tände ljus. Försökte hitta lugnet i mig själv. Känna lugn i sinnet och känna mig avslappnad. Släppa på alla spänningar som jag gissar ligger där inne och gror. Gick på en del Yoga när jag var yngre men valt styrketräning före det de senaste åren. Men jag är sugen på att börja med yogan igen. Det får mig att må bra! Fick i alla fall till 20min Yoga och jag känner mig avslappnad efteråt. 

(null)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress