Sömn
Oj det fortsätter verkligen snöa. Det tar aldrig slut.

Är rätt trött idag, blev inte mycket sömn i natt.  Milo är lite hängig och gnällig och vi tror han håller på att få tänder så han vaknar och gråter titt som tätt.
Det är inte ofta vi har såna här nätter med honom så är inte alls van. Kan räkna dåliga nätter med Milo på en hand. 
Med Truls var det annat. Då var dåliga nätter mer en regel än ett undantag. Han snurrade runt och vifta med armar och ben. 
Nu på senare tid pratar han mycket i sömnen, sätter sig upp och letar efter saker i sängen. Allt från nappen, snuttisar och leksaker. Men han har även letat efter moster Mickan under täcket. Det är ganska underhållande ibland.

I helgen upplevde vi något nytt i hans sömn. Han har börjat gå i sömnen och har gjort det 3 gånger nu sedan i lördags kväll. 
I lördags kom han helt plötsligt vandrande från sitt rum. Vanligtvis när han vaknar brukar han gråta efter oss eller ropa. Men nu kom han bara gåendes och man såg så tydligt att han sov. Han var påväg rätt in i köksön och pratade osammanhängande. Robin ledde honom tillbaka till sängen och han fortsatte sova där. 

Samma sak igår kväll. Jag nattade Milo i vårt rum och hör hur någon går med bestämda steg in i badrummet. Trodde först det var Robin men när jag kom från sovrummet berätta Robin att det var Truls som plötsligt kom gåendes från sitt sovrum in i badrummet.
 
Och i natt vakna jag av att Truls helt plötsligt klättra ur vår säng och gick ut i köket. Gick efter honom för att kolla vad han gjorde. Helt klart sovandes. Fick leda tillbaka honom till vår säng. 

Vi får väl se om det här fortsätter. Jag gick i sömnen som liten och gjorde mycket märkliga saker. Bland annat vaknade min bror av att jag stod och satte upp alla mina gossedjur i alla hans fönster i hans rum.

All snö hos oss. Vi hinner knappt skotta undan innan det kommer mer.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress