Glasögonorm
Satt i soffan och pillar med mobilen och Robin frågar vad jag sysslar med. Inser att jag sitter och rynkar ansiktet och kisar med ögonen. 
Dags att boka tid hos optikern igen. Borde gjort det för länge sen. Långt innan Truls kom.  För jag har egentligen haft "dålig syn" innan. Jag har haft ett litet brytningsfel men det stora problemet har egentligen varit att jag har haft en liten skelning på ena ögat. Så litet att det inte syns för någon annan, men märks på så sätt att mina ögon jobbar så mycket att jag oftare får ont i huvudet. Och därför bör jag ha glasögon hela tiden för ögonen ska få avlastning men inget måste. 
Har aldrig trivts i glasögon och hade linser ett litet tag. Men sen har liksom det bara fallit bort bland alla andra måsten.
Men plockade fram glasögonen för att se om det blir bättre, men behöver nog byta styrka. Dom funkar visst. Men behöver nog göra en ny synundersökning. Men det får bli när jag slutat amma.

Men nu ska jag ge glasögonen en chans, är sugen på ett par retro pilotbågar. Men mina nuvarande ska få sig nya glas också. Sen blir det nog linser att varva med.. 

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress