Vecka 36

Vi är inne i vecka 36 (35+2) och nu kan vi snart börja nedräkning på riktigt. En dryg månad kvar. 

Kroppen mår som en mår och knoppen hänger på därefter. Revbenen tar mer och mer stryk och nytt är foglossning i de främre fogarna. = känns som någon sticker in en kniv i blygdbenet och vrider runt. Det har minskat vad jag orkar med avsevärt. Idag tex var vi på Aquaria med Truls 1h. Och då åkte vi bilen dit och hem. 1h var allt min kropp orka.

Var även på besök hos bm imorse. Vanlig kontroll men även planera in veckorna framåt. Kommer bli en del ultraljud nu på slutet, 1 gång i veckan. Dom (och vi) vill hålla koll på fostervattenmängden nu i slutet. Eftersom Truls vatten försvann plötsligt mot slutet utan att nån förstår varför.

Annars såg allt fint ut med bebisen och mina värden var fina förutom järnet. 
Magen växer som den ska.
Det lustiga är att magen ligger ett snäpp ner på kurvan med Truls samma vecka.
Mätte omkretsen magen med måttband här hemma. Då blev den 103cm. Exakt samma veck, exakt lika många dagar kvar med Truls var den 109cm. Alltså 6(!)cm skillnad. Och då var ändå magen "liten"med Truls.
Galet! 
Och väldigt förskonad från svullnad hittills.

Nåt positivt är att bebis verkar ha hittat rätt med huvudet! Så himla glad. Nu när jag verkligen bestämt mig för att föda vaginalt så har jag bara väntat på det. Och jag tror faktiskt han försöker borra ner huvudet. Det ilar och har sig. Och jag har betydligt mer förvärkar än innan. Heja bebis!!


Lika många dagar kvar med Truls i magen, betydligt större och framför allt mycket mer svullen! Och lilla mini Enya 😍
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress