Saknad
God kväll! 
Idag har varit en fredag som varit lite upp och ner. Truls var pigg och glad på morgonen men ju närmre lunch han närmade sig desto mer trött blev han. Och det resulterade i ett hemskt humör. Skrik gråt och sprutande tårar. "Dumma dumma mamma" ekade det i hela huset när han inte fick glass till lunch. Som om vi någonsin ätit glass till lunch innan?
Till slut fick jag i honom lite korvgryta och ris. Typ två skedar. Och en halv smörgås.
Sen la vi oss i soffan med lugn musik. Milo hade somnat i sitt babynest så Truls fick hela min uppmärksamhet. Då somnade han. Välbehövligt! 
För mig!
För Truls blev inte gladare av lite sömn. Trots att han fick sova till han vakna av sig själv efter 1timme. 
Vi bestämde oss för att baka chokladbollar och jag borde ju kunnat förutse att det skulle bli kaos. Sur Truls och sur Milo i bärsele på magen.
Men goda blev dom. Mjölkfria såklart!

Mjölkfritt gåt för det mesta an men det finns mycket jag saknar. Mycket som jag tycker inte går att ersätta. Exmpelvis cream fraish. Typ att göra god krämig pasta. För havre smaken lyser igenom på mycket. Vilket gör att jag får använda chili och vitlök i allt för att maskera smaken. 
Det blir lite att vi lagar samma mat hela tiden just nu. 
Det är en begränsad tid så jag kan leva med det. Mycket mjölkfri mat är god. 
Men jag saknar Halloumi och andra goda ostar! 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress