Vinterkräksjuka och Ångest
Fick ett mail idag från Truls förskola att det är en stor spridning av vinterkräksjuka just nu. 
Fick sån himla ångest. Så jag har valt att hålla Truls hemma resten av veckan. Vill verkligen inte ha hem det.
Efter den här graviditeten så har jag fått sån himla kräk-fobi. Så till den grad att jag får ångest och börjar svettas när jag tänker på att kräkas.
Har aldrig haft ångest över något sådan innan, men den här graviditeten har satt sitt spår. De psykiska efterdyningarna börjar dyka upp, får ex panik över att behöva svälja tabletter för det känns som jag ska kräkas, ångest över att bli magsjuk. Har inga problem när någon annan kräks men tanken på att jag ska behöva kräkas ger mig yrsel.

Så vi tar långhelg här hemma. Så håll tummarna för att vi slipper få hem det!

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress