Favorit i repris

Ja vad ska man säga? Helt seriöst, jag trodde påriktigt att Milo var den som skulle slippa mjölkproteinallergi. Vad tänkte jag liksom? 

Den senaste veckan har han skrikit helt hjärtskärande mest hela tiden, somnar till för att sen vakna till och fortsätta skrika. Spänner magen och benen. Har bajsat jätte mycket och haft så mycket gaser.
Exem över kinder, axlar och bröstkorg som sprider sig ner över armar och rygg. 

Jag borde anat att det var nåt som inte stämde, jag kände ju igen symptomen. Och vart med om det förut.

Igår var han helt hysterisk och jag fick inte lämna ifrån mig honom en sekund. Helt plötsligt när jag byter blöja ser jag blod i bajset. Och då kunde jag såklart inte förneka längre att det var mjölken som spöka. Det kom mer bajs med blod så då bestämde vi att vi skulle åka in med honom bara för att utesluta att det inte var nåt annat.

Läkaren gick på vårt spår och trodde det var nåt han reagerat på jag ätit, alltså mjölk.
Så nu väntar vi på en remiss till Scasska i Haninge för vidare vårdkontakt. Samma som vi gått till med Truls och hans allergi.

Tråkigt bara att Truls allergi börjat växa bort och vi har kunnat introducera mjölk i hans kost så smått. Nu måste vi fortsätta med mjölkfritt däremma ändå.


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress