Växtbaserat

I och med att jag måste äta mjölkproteinfritt så får jag prova på en hel del växtbaserade produkter. Vi är ju vana att laga mjölkfritt hemma, att byta ut mjölkprodukterna mot exempelvis havreprodukter. Men oftast äter jag och Robin mjölkbaserat och Truls får mjölkfritt. Så nu måste jag vänja mig igen med att äta helt växtbaserat. 


Igår köpte Robin hem en vegansk choklad baserad på ris. Den var så god, till och med godare än vanlig choklad måste jag erkänna.
Den var tänkt till att baka med. Men jag var tvungen att tjuvsmaka så inte dom tilltänkta kakorna skulle få nån konstig bismak. Så idag fick det bli en liten bit till kaffet medans barnen sov. Mums!

Kan verkligen rekommendera den! 

Det känns skönt att jag inte ser den här mp-allergin som något hinder. 
Det finns många fördelar att äta växtbaserat . Både hälsomässigt och för miljön!

När man får båda barnen att somna samtidigt ❤️
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress