Amning forts.
I Januari skrev jag om mina tankar kring amning.

Jag fortsatte amma 1 1/2 månad till heltid och började för 2veckor sen fasa in ersättning på dagarna och till kvällen innan läggning. Då var han 5 1/2 månad.
Det gick ganska fort tills Milo började tycka att flaskan var bättre än bröstet. Åtminstone dagtid. I början kände jag mig ledsen och bortvald. Det kändes tungt. Men jag visste att allt skulle bli så mycket lättare om han åt ersättning. 
Ammar fortfarande på kvällar nätter och ibland på dagarna, då mest för mys. Men det blir mindre och mindre. De senaste 3nätterna har Milo vägrat bröstet och vänt bort huvudet när jag erbjudit. I natt ammade han 2gånger, ungefär 2min varje gång. 
Brösten känns mjuka, ett tag var de hårda och knöliga och jag behövde amma för att lätta trycket. 
Jag tror amningsavslutet närmar sig med stormsteg. Jag tror det handlar om dagar snarare än veckor. Helt okej. Milo blir ju 6månader nästa vecka på Onsdag och jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle amma heltid 5 1/2 månad och sen vidare deltid till 6månader.
Så jag är stolt och nöjd över mig själv. Och hade det inte varit för mjölkproteinallergi hade vi nog fortsatt mycket längre.

(null)

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress