Beslutsångest
Hade påbörjat ett långt inlägg som försvann. Vi får väl se om jag orkar och lyckas återskapa det, åtminstone till viss del.

Vi ska köpa en ny vagn till Milo. Det är dags att byta till sittdel. Milo har lärt sig att sitta och tycker därför liggdelen är värre än pesten.
Sittdelen till vår super viking gick sönder så vi passar på att köpa en ny vagn direkt. Vi vill ändå köpa en mindre smidigare vagn, så varför inte nu? Som tar liten plats i bagageluckan, som går att fälla ihop så vi kan ställa in den i pannrummet så vi slipper ha den i hallen. 
Om Robin fick välja skulle vi ha en paraplyvagn. Där fick han motstånd från mig direkt, det går ju knappt att gå med en sån, ännu mindre med en ståbräda på. Den är framåtvänd och Milo ska inte sitta framåtvänd på ett bra tag. 
Jag vill ändå kunna gå en promenad utan att man får ont o kroppen och blodsmak i munnen för att man får kämpa så. 

Just nu har jag ögonen på 4stycken olika vagnar men som alla påminner om varandra på något sätt. Och jag har sån beslutsångest. 

1. Cybex Balios M
(null)

Detta är den vagn jag kikat på mest och som jag gillar. Den har ett utseende som påminner om Bugaboos vagnar. Och det gillar jag. Den har en ergonomisk sittdel. Den verkar lätt och smidig. På minus sidan hamnar sittdelens tyg. Som från och med 2017, tycker åtminstone jag, är ganska fult. Suffletten får enligt mig inte godkänt, jag gillar inte den genomskinliga plasten på sidorna. Och även om suffletten är förlägningsbar genom att öppna den med en dragkedja kan jag inte för nåt i världen förstå hur de tänkte när de klädde in den delen med ett meshtyg? Det lyser in sol rätt i barnets ögon och blåser in? Nej 2016 var suffletten mycket snyggare.  Fördelen är att Bugaboo Donkeys sufflettbådar och fästen funkar till vagnen och därför kan man få en riktigt bra sufflett till.

2. Baby jogger city premier
(null)
Den här vagnen å andra sidan gillar jag tyget på. Den har en sufflett som får helt klart godkänt som är något längre. Stor varukorg. Även denna har en ergonomisk sittdel. Har Baby joggers fiffiga ihopfällning och blir ganska liten ihopfälld. Minus sidan skulle jg säga är då att den faktiskt är ganska stor för att vara en "sulky". Närmre duovagns storlek. Och då blir funderingen om det inte då är bättre att köpa nya däck och sittdel till vår super viking och få bättre körkänslan? Men vad vet jag, har inte provkört baby joggern ännu så kan inte roligt uttala mig. Nackdelen skulle då vara att vi ändå har kvar vår stora vagn som tar plats i hallen. Baby joggern får ju plats i vårt pannrum.

2. Cybex Balios S
(null)
En ny vagn som Cybex kommit ut med iår. 
Och den här kan jag verkligen inte bestämma vad jag tycker om den. Den har något som lockar mig men ändå inte. 
Först och främst älskar jag utförande på sittdelen, den är så snygg. Den ser ombonad ut men ändå stilren (varför kan inte balios M se ut såhär?)
Man kan reglera fotstödet och det var en av sakerna jag saknade på vår Bugaboo Donkey.
Men den har en vanlig sittdel, jag gillar ju de ergonomiska sittdelarna och det var en anledningarna till att jag sålde vår vanliga sittdel till Emmaljunga och köpte Super viking istället. Men jag är ändå öppen för att prova med Milo.
Men den ska tydligen ha fantastisk körkänslan och en toppen fjädring. Det lockar.

4. Easywalker Mosey plus.
(null)
 Den här att kvalat sig in på min lista utav en slump. Råkade läsa en recension på bloggen ombarnvagnar.com och blev förvånansvärt imponerad.
Jag föll för Moseyns snygga chassi. Det faktum att den har 4stycken lika stora hjul men att de främre ändå är svängbara. Stort plus enligt mig.  Verkar också lätt och smidigt att fälla ihop.  Jag gillar det handtaget och sittdelens bygel, som är i mullvadsfärgat läder. Så snyggt!
På minus sidan är då kanske att sittdelen är i vanligt utförande, alltså inte ergonomisk. Men verkar lätt och fälla i de olika lägena genom en knapp på ryggen. De jag inte alls gillar är fotstödet, jag tycker det ser lite tokigt ut? 



Ja det var de 4 olika vagnarna jag har ögonen på och just nu står och väljer mellan. 
Jag skulle vilja ställa alla 4 vagnar bredvid varandra och jämföra på nära håll.  Ska försöka åka och provköra alla nästa vecka tänker jag. 
De har likheter men ändå saker som skiljer de åt. Alla ligger i samma prisklass så priset blir inte det avgörande.

Just nu vill jag bygga ihop de olika vagnarna till en dröm vagn 😂  Moseyns chassi med Balios S sittdel fast i ergonomiskt utförande, varukorg och andra små detaljer (som låsmekanismen genom spak på handtaget)  från Baby joggern.

Hjäääääääälp! Hur ska man kunna välja?
Jill

Jag har en ny britax du kan få köpa om du vill 🙂knappt använd..😘

Svar: Vad är det för Britax? ☺️☺️
Hanna None

Anonym

Det är en britax smile 2 🙂

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress