Igen
God morgon. Vi har en sjuk Truls igen. 
Vi misstänker öroninflammation, igen. Varje barnen dryg månad sen han hade det sist. Då sprack trumhinnan på höger öra och det rann var.

Igår var jag och tränade och när jag kom hem så var det fullt kaos. Truls grät och skrek hysteriskt. Super varm. 
Milo var med faster Mickan, som hade brottom och behövde åka hemåt. Så jag tog Truls och Robin Milo. Som satte igång gråta för hn var så övertrött och kom inte till ro. Och när han väl somnat till vakna han av Truls. 
Vi fick kämpa med att få Truls att somna in helt. Hann sätta mig ner i 2sekunder och i princip stoppa gaffeln med middag i munnen och så vakna han igen. Och då var det bara jag som dög. Och det upprepade vi X antal gånger. 
Vid 22 lyckades han somna om och jag fick äta middag lite snabbt eftersom då var det Milo som behövde mig (bröstet). Ammade honom och sen kröp vi ner i sängen och då fick han en flaska för att bli extra mätt så han sov lite. 

Sen har vi haft kaos hela natten. Truls har vaknat och skrikit av smärta och alvdedon har inte hjälpt. Vid 01.30 kräktes han för att han hade så ont och hade jätte hög feber. 40,5grader. Så då fick vi gå upp och duscha av honom och byta sängkläder i vår säng. 

Milo däremot sov igenom allt kaos fram tills ungefär 04.30 och då hade han lite magknip. Så jag somna inte in förrens 05. Sen vakna vi 07.30. 
Robin är hemma idag så jag får avlastning.
Nu sover vår stackars lilla Truls i soffan. Vi ska till vårdcentralen med honom vid 13tiden. 
Nu hoppas vi på en remiss till öron näsa hals för att sätta in rör i öronen. 
Han har haft 6 öroninflammationer på mindre än 1år nu.

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress