2018 mål
Nu när 2018 är här har jag satt upp den del mål för mig själv. Gillar inte nyårslöften. Dels för att jag inte gillar tvång och dels för att jg oftast bryter dem och får ångest när jag inte klarar saker. Jag är en prestationsmänniska och blir oerhört sur/ledsen/besviken när jag inte klarar saker jag bestämt mig för. Det skapar en inre stress. Därför sätter jag upp mål istället. 

2018 är målen att:

*Försöka rida 1 dag i veckan.

*Gå långpromenad med Robin (och barnen i vagn) på kvällarna ett par gånger per vecka. Det har vi gjort nu i några veckor och det är så mysigt. Vi pratar om livet, om drömmar och allt möjligt. Istället för att vi sitter framför tvn.
Och under de här promenaderna har jag fått mer insikt över mitt liv. Mer om det i ett annat inlägg.. 

*Komma igång med styrketräningen. Bli starkare är ett mål. Viktmässigt är jag tillbaka på vikten jag hade när jag blev gravid men jag vill bli starkare. Har en skada i ryggen efter en ridolycka, två kotor i ländryggen som är komprimerade och skapar spänningar i ryggen, höfterna, nacke, axlar. Då gäller det att bygga upp rygg och magmusklerna. Så att kotorna får stabilitet. Vill kunna leka med mina barn många år framåt och vill ha kroppen ska hålla. 

*Och det största målet: Sluta dricka pepsi max på vardagar. Den fulaste dummaste lasten man kan ha. Socker! Är egentligen inte svårt, jag köper aldrig när jag handlar. Men Robin köper tyvärr av gammal ren vana och jag dricker när det finns. 
Så nu ska det beroendet bort, så onödigt? Verkligen. Jag som aldrig innan har gillat läsk eller sånt, det har bara smygit sig på. Och bort ska det!

Pw i ösregn! Reflexer behövs!

Jossan

Vilken mysig idé med promenad tillsammans ❤

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress