Chokladbollar
Oj vad det kommit snö. Igår var det tungt att ta sig till och från förskolan med två barn. Till förskolan tog jag Milo i bärsele och Truls i pulka. Så enormt tungt. Dom hade såklart inte plogat våra gång väggar så pulkan samlade på sig en massa snö och vart väldigt tung att dra.  När jag skulle hämta tog jag vagnen och det var inte direkt lättare. Tog lite andra vägar där åtminstone vägarna var plogade. Då funkade det bra. Men sista biten var vi tvungen att ta gångvägen. Och det gick knappt. Truls fick gå och dra sin pulka själv och jag fick kriga fram vagnen med en hysterisk Milo. Jag var väldigt svettig och gråtfärdig och Truls bråka och ville absolut åka pulka. Och jag förstår honom. Men det gick verkligen inte, vi kom ingenstans. När han såg hur arg, frustrerad och ledsen jag var så gick han av pulkan och drog den. ""Jag kan dra mamma"
Min älskling! 

Så när jag imorse med huvudvärk och ont i min ena axel ville jag inte alls kliva upp. 
Funderade på hur jag skulle göra vid lämning. Tog en närmre titt på Truls och såg hur snorig han var. Och glansig på ögonen. Tog tempen och han hade inte feber men lite för högt för att vara morgontemp. Har dessutom hosta.
Så han fick vara ledig.  
Vi har haft super mysigt. Bakat chokladbollar, myst i soffan, Truls har hjälpt mig med tvätten och diskmaskinen. 

(null)

(null)

Mini

Från gårdagens promenad till förskolan. Ett måste att smaka på snön enligt Truls

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress