Förskola
Hej där ute. 
Här är vi riktigt trötta efter en extremt tuff natt. Har nog aldrig haft så jobbig natt någonsin. Truls sov väldigt dåligt fram tills han var drygt 1år men det här tar verkligen priset. 
Han har varit hemsk i natt och vi vet verkligen inte vad det beror på.
Hoppas kommande natt blir lättare. Jag och Milo är helt slut idag.

Igår kväll fick jag ett samtal på telefonen. Hade tänkt ignorera det då jag inte kände igen numret och trodde det var nån försäljare. Men svarade ändå. Visade sig vara samordnaren på Truls förskola, dit vi även ställt Milo i kö. Tanken har varit att han ska börja i Januari 2019. Men nu ringde hon för att kolla om vi kunde tänka oss att tacka ja till en plats tidigare.
Hon satt nämligen och såg över alla ansökningar till hösten och kunde se redan nu att dom kommer fylla alla platser under hösten. Och att det skulle vara svårt att hålla på en plats till Januari. Därför skulle Milo inte fått nån plats i Januari och vi skulle riskera att få ha honom på en annan förskola. Nåt vi verkligen inte vill.
Men hon kunde lösa det om vi ändradade vår ansökan och ställde honom i kö tidigare, i och med att det är syskon förtur så har han då en granaternas plats från hösten.
Hur mycket tidigare blev frågan från mig. "14e September" blev svaret. Usch vilken klump jag fick i magen. Ena sidan av mig fick ångest och vill inte skola in honom när han är 1år. Det är alldeles för tidigt. Och den andra sidan vill ju absolut inte ha honom på en annan förskola.
Blev lite lättad när hon berätta att vi hade möjlighet att senarelägga inskolningen två månader mot betalning och ha kvar vår plats. Så jag tackade ja till det innan jag ens hade hunnit prata med Robin. 


När jag pratade med Robin efteråt så tyckte han samma sak som mig. Vi får lösa det så att jag eller Robin jobbar mindre November -Januari så att det blir korta dagar för Milo. För jag tycker egentligen att November känns tidigt men vill inte ha barnen på olika förskolor. 
Det känns i alla fall skönt att veta att Milo får gå på samma förskola som Truls. 

(null)

(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress