Skratt som läker
Idag var vi på Astrid Lindgrens barnsjukhus med Milo för en kontroll på barnurologen. Milo föddes med en avvikelse på förhuden (för kort förhud tror jag det var) som upptäcktes direkt på BB vid första läkarkontrollen. En remiss skickades direkt till urologen. 
Vi fick höra att det för det mesta växer bort men att de alltid vill kolla upp det hos en urolog. 

Så idag hade vi fått en tid där. Robin tog en halv föräldradag och följde med oss.

I väntrummet träffade vi Hjördis. En av Astrid Lindgrens clowner från ClownMedicin. Oj vad alla barnen sken upp. Inklusive Milo. Som var väldigt fascinerad av Hjördis såpbubblor. 
Det är verkligen härligt att se hur skrattet lockas fram så lätt genom dessa clowner. Det är så viktigt för alla sjuks barn. En stund att koppla bort sjukdomen. 
ClownMedicin är en ideell förening som drivs genom bidrag. 
Var tvungen att gå in och läsa på lite mer om föreningen efter mötet med Hjördis. 
Verkligen en super förening! 

För att återkomma till Milo. Allt såg bra ut och det behövdes inga vidare åtgärder. Skönt!

(null)




Nora

Henne har jag träffat flera gånger på min avdelning. Så härlig!

Nora

Henne har jag träffat flera gånger på min avdelning. Så härlig!

Svar: Verkligen jätte härlig!
Hanna None

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress