Migrän
Hallå där. 
Har haft några jobbiga dagar, vet inte om det beror på att Milo är inne i någon fas eller om det är den nya tanden som är påväg eller det faktum att han har feber och mystiska prickar över hela kroppen eller en kombination. Men han sover så fruktansvärt dåligt, och jag kan inte påstå att han någonsin har sovit såhär dåligt. Nog för att han inte sover speciellt bra dagtid annars men det här tar priset.  Han sover max 1h på hela dagen. Kvällarna blir ett ända kämpande för att hålla honom vaken så han inte somnar för tidigt och när han väl sover så är det skräp. 
Han vaknar nästan direkt igen och är svår att få att somna om och har svårt att komma till ro. När han väl somnar om så brukar han sova bra till 22-23 sen vaknar han och vill ha en flaska, sover till 01 och somnar inte om utan flaska och knappt då. 
I natt fick jag och Robin bytas av. Milo vaknade 00 och vid 02 efter kämpande och han inte somnat om tog Robin över. Han fick honom att somna om och sen vaknar han vid 05. Oftast får man honom att somna om man är snabb med en flaska och sover då till 07.30-08. Men jag håller på att bli galen av sömnbristen.
På riktigt, känner att mitt humör är på bristningsgränsen just nu. 
Både igår och i tisdags hade jag omgångar av migrän. Igår kräktes jag i buskarna påväg från Truls förskola för att jag hade så ont i huvudet, kunde knappt se nåt och det skar i hela huvudet. Fick sova tillsammans med Milo 1h så blev det lite bättre.
Idag har jag känningar efter migränanfallen, synbortfall, flimmer och stjärnor framför ögonen och huvudvärk.  Tur nog har vi haft massor att göra på jobbet med dokumentation som ska in i barnens pärmar så har hållt mig inne och pysslat med det, skönt att slipp vara ute i solen. Bästa kocken Hanna på jobbet gav mig en Treo och resorb och då blev det bättre på eftermiddagen.

(null)

Milo blev i alla fall 9månader igår, hjälp vad tiden går fort!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress